Co si takhle zmapovat věci, které máte dělat

Sobota, mám hravou náladu a tak jsem přemýšlel nad tím, jak se rozhodnout, v jakém pořadí máme provádět úkoly, které se na nás hrnou. Jestliže máme hromadu úkolů, které dělat musíme, máme nebo chceme, jak jim stanovit prioritu? Uvědomuju si, že priority nemám moc rád. Docela se přikláním k názoru, který jsem četl dnes ráno na internetu. Byl zhruba v tom smyslu, že když nevíme, co máme dělat, tak si prostě máme zvolit náhodně a neřešit to. Dává mi to určitý smysl. Jestliže mi hrozí nějaký úkol, jediné, co bych asi měl řešit je: udělat/neudělat. Pokud zvolím udělat, pak by asi mohlo být jedno kdy udělat. Pokud mám hromadu úkolů, o kterých už vím, že je chci udělat a čas na jejich realizaci je X, a pokud rozhodování o prioritách a pořadí zabere Y času, pak celkový čas, který spotřebuji je X+Y. Y hodin žongluji s prioritami a X hodin opravdu makám. Z toho by se dalo odvodit, že když priority nebudu řešit, tak spotřebuji jen X hodin. Takže, X < X+Y ! Jak se mi to jeví, tak je třeba odpovědět na otázku, jestli kecání o prioritách, které mě okrade o Y hodin, povede k natolik lepšímu pořadí realizace, že to nějak zlepší můj život. No, já nevím. Vy víte, jestli ano? Poskytne jakákoliv sofistikovaná metoda organizování priorit výhodu oproti tomu, když se podívám a intuitivně hrábnu po čemkoliv, co mi přijde dostatečně důležité? I když jsem napsal, co jsem napsal, udělám teď asi něco, co možná nečekáte. Nabídnu vám nástroj, který jsem si dnes vymyslel. List papíru, který můžete použít pro utřídění činností, co děláte nebo úkolů, které vás čekají.

Tomáš Bleša
Programuju v Javě, podnikám (anneca.cz), mám rád tech.hračky, maso, chytré debaty, nové úhly pohledu, doutníky, whisky a lidi, co se moc nežerou.

1 komentář

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *